Zarządzanie nieruchomością:
- organizacja wspólnoty mieszkaniowej
- protokolarne przejecie nieruchomości
- prowadzenie księgowości Wspólnoty Mieszkaniowej
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości
- prowadzenie wykazu lokali
- prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli i ich udziałów
- nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnych
- windykacja należności od dłużników
- pozyskiwanie pożytków dla nieruchomości
- zbieranie ofert i negocjowanie warunków dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości
- przygotowanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej
Techniczne utrzymanie nieruchomości:
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego
- nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości oraz weryfikacja zawartych wcześniej umów z dostawcami ww. mediów pod względem zgodności z prawem i ewentualne zawarcie nowych umów
- kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku oraz terenów wspólnych
Obsługa prawna:
- opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów
- przygotowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnoty
- reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami
- reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa
- zlecanie na podstawie uchwały i na koszt Wspólnoty windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym
Obsługa księgową:
- otwarcie rachunków bankowych dla Wspólnoty Mieszkaniowej i w jej imieniu dokonywanie rozliczeń poprzez te rachunki
- prowadzenie odpowiedniej ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy oraz sporządzanie i składanie obowiązujących deklaracji
- przygotowanie projektów planu gospodarczego
- przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty
- sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego
- rozliczanie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, kosztów zużytych mediów oraz wpłat na fundusz remontowy